Hur blir man en modell?




Ja många folk undrar och frågar mig hur man blir modell eller hur det är att vara modell. Nu tänkte jag spendera mig framför datorn och förklara lite.

Modell handlar oftast om utseende. Längd spelar roll för agentureras värld, men inte om man vill vara så kallad frilandsmodell eller peoplemodell. Det kan vilken människa bli, men det handlar ju mycket hur man ser ut också. De tjocka kan vara hur söt som helst och kan bli modell. Har sett några som är det som är mullig/tjock, men söt med. Så det spelar ingen roll om man vill bli sån där hobbymodell för fotograferna. 

Jag hittade mina fotogarfer på ett sätt som jag inte vill tala om här på internet. Men det var enkelt, jag jobbade med mitt utseende också när jag stog modell första gången, vilket var ganska svårt att koncentrera sig att stå riktigt och se lugn ut i kameran, det är inte så lätt som man tror. Dagen efter får man oftast träningsvärk i låren och kanske armarna, beroende på vilka poser man gör. 

Naket är det flesta modeller som gör. Naket behöver inte vara porr. Enligt modeller/fotografer ser vi det som konst. De som tror att det är porr tror ju helt fel. Annars skulle nog inte min kille vara tillsammans med mig om jag stod naken som modell vilket jag har gjort minst 6-7 gånger nu. Killen min bryr sig inte, han ser det som jobb + att det är konst. Det tycker jag att de andra borde tänka. Ifall om man klagar för mycket så är det avunsjuka som sitter i tankarna, men det är inget att bry sig om. 

Vad gör man på en plåtning? 
Jo man åker till fotografens studio eller där man ska plåtas under halva dagen cirka 3-6 timmar kan en session pågå. Mitt längsta är det 6 timmars fotografering. Man får oftast 400 bilder som man får nerzippat till msn eller internet med hemlig adress som ingen annan ser förutom jag.  

Fotograferna är oftast snälla och trevliga, det känns som kompisar att man kan prata med dem när man har vart hos dem och plåtats sig några gånger. 

TFP? Vad är det? Jo det är Time for print, det menas att fotografen får tiden och modellen får bilderna. Så man behöver inte betala något eller får betalt. Men vissa fotografer kan ta betalt eller modeller. Det bestämmer man själv. 

Good luck! Hoppas min beskrivning räckte!

Kommentarer
Namn: anna

fin bild :)



svar: har tagit pluggpaus. ska fixa lite mat sen fortsätta plugga. själv?

Skrivet den: 2008-09-20
Tid: 19:47:40


Bloggnamn: http://addspirit.blogg.se/
Namn: anna

gör så! ha en bra kväll :)

Skrivet den: 2008-09-20
Tid: 19:47:40


Bloggnamn: http://addspirit.blogg.se/
Namn: Ida

Vad tycker du om min blogg?

Skrivet den: 2008-09-20
Tid: 19:47:40


Bloggnamn: http://shawtylicious.blogg.se/
Namn: Ida Björck

svar: haha, aw tack sweetie ;D



fin bild :)

Skrivet den: 2008-09-20
Tid: 19:47:40

Namn: anna

jadu, måste plugga mer, träna, och förhoppningsvis färga håret :)

Skrivet den: 2008-09-20
Tid: 19:47:40


Bloggnamn: http://addspirit.blogg.se/
Namn: Nikolina

Hej godis! säger du jag eller nej till päls? skriv just din åsikt i min blogg, vore jätte snällt!lägger upp ditt namn i inlägget senare ikväll,tack! puss :)

Skrivet den: 2008-09-20
Tid: 19:47:40

Namn: Pierre

Snyggt paraply =)

Skrivet den: 2008-09-20
Tid: 19:47:40

Namn: elin.e

den är undersnygg eller hur!

Skrivet den: 2008-09-20
Tid: 19:47:40


Bloggnamn: http://elineeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test