♥ Vänskap, kärlek och tillslut älska.

Läs detta noga och försök att förstå. Det fick min kille mig att förstå hur han tänker & det kan jag nog hålla med om. Vi börjar såhär.

JAG ÄLSKAR DIG vad menas det? Är det 3 ord som man måste säga det första man gör när man är tillsammans?! Älska, hör ordet älska för dig själv. Vad betyder älska? Det är väldigt starkt ord, betydelsefullt. Det ska man inte nöta ut i onödan. Har haft förhållande då man sagt "jag älskar dig kommer aldrig att lämna dig, finns ingen bättre än du". osv blablabla.. Låter mer som en tvång att berätta det för efter någon vecka är det slut. Sånna ord ska man lämna ut då man verkligen menar det och har en känsla för det. Inte säga det för att man måste för att man är tillsammans.
Kärlek börjar innan älska, precis som vänskap. Bästa vän får man inte första dagen typ. Utan att man får intresset först sedan så får man den där känslan att man hör ihop precis som en bästis gör. Älska en vän är typ som en bästis, man kan inte älska alla, man kan tycka om alla. Men inte älska, det är något starkt som betyder mycket. Precis som sitt favoritintresse som man gör typ varje dag. Det kan man kalla älska. Så jag och Kunta kommer inte säga det och kommer berätta det som en överaskning den dagen det blir. Det kallar jag ÄKTA kärlek! Då man känner för att den människan ska jag leva livet med. Det är då det är dax att säga sina känslor riktigt. Det är stort att höra att man älskar någon. Jag vet att en dag kommer han eller jag säga det, då ska det kännas betydelsefullt och menat också. Så tycker vi. :) Vi är jääääätte kär i varandra men vi vill inte säga 'jag älskar dig' utan menat eller ja, älska kommer mer längre fram i förhållandet.

.Rosemarious

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test